Bezpośrednio po zawarciu umowy brokerskiej niezbędnym będzie pozyskanie od Państwa kserokopii dokumentów rejestrowych, finansowych, księgowych i innych, zgodnie z wykazem zawartym w zbiorze procedur celem szczegółowego określenia rodzaju i rozmiaru prowadzonej działalności. W dalszej kolejności przeprowadzamy lustrację miejsc ubezpieczenia czyli dokładne oględziny wszystkich placówek z udziałem osób kompetentnych w zakresie:
- umiejscowienia zakładu i konfiguracji terenu,
- konstrukcji budynków i budowli,
- zaopatrzenia w media (energia elektryczna, energia cieplna, gaz, woda),
- bezpieczeństwa i higiena pracy,
- bezpieczeństwa pożarowego,
- zabezpieczenia i ochrony terenu zakładu oraz poszczególnych obiektów,
- procesów technologicznych,
- środków transportu.
Na podstawie danych i wyjaśnień uzyskanych podczas lustracji oraz dostarczonych dokumentów sporządzamy katalog ilościowo wartościowy przedmiotów ubezpieczenia oraz określamy jakie ryzyka wewnętrzne i zewnętrzne związane są z posiadanym mieniem oraz prowadzoną działalnością.
Tak określony katalog przedmiotów ubezpieczenia i ryzyk skonfrontujemy z posiadaną przez Państwa ochroną ubezpieczeniową poprzez porównanie go z uwidocznionymi w czynnych polisach rodzajami zawartych ubezpieczeń i przyporządkowanymi im przedmiotami, sumami ubezpieczenia i warunkami ochrony ubezpieczeniowej. Efektem tych prac będzie raport o stanie ubezpieczeń z elementami programu ubezpieczeniowego. W raporcie oprócz opisu stanu faktycznego wskażemy niezbędny dla zapewnienia bezpieczeństwa, minimalny zakres ochrony ubezpieczeniowej oraz zarekomendujemy, o ile z analizy wyniknie taka potrzeba podjęcie działań doraźnych w formie wniosku o doubezpieczenie czy też włączenie do zakresu ubezpieczenia ryzyk nie ubezpieczonych.